Ο Σερ Κεν Ρόμπινσον, που γεννήθηκε στις 4 Μαρτίου 1950, παρουσιάζει 3 αρχές, σημαντικές για την πρόοδο του ανθρώπινου μυαλού, και περιγράφει πώς η τρέχουσα εκπαίδευση δουλεύει εναντίον τους. Σε μια αστεία, ανατρεπτική ομιλία, μας λέει πώς να βγούμε από την εκπαιδευτική Κοιλάδα του Θανάτου που τώρα αντιμετωπίζουμε και πώς να γαλουχήσουμε τις νεότερες γενιές μέσα σ’ ένα κλίμα δυνατοτήτων.
Ο Κεν Ρόμπινσον έχει προτείνει ότι για να πετύχει η εκπαίδευση πρέπει να αναπτυχθεί σε τρία μέτωπα. Πρώτον, ότι θα πρέπει να προωθεί τη πολυμορφία προσφέροντας ένα ευρύ πρόγραμμα σπουδών και να ενθαρρύνει την εξατομικευμένη μαθησιακή διαδικασία. Δεύτερον ότι θα πρέπει να προωθεί την περιέργεια μέσω της δημιουργικής διδασκαλίας, η οποία εξαρτάται από την υψηλής ποιότητας κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Τέλος, ότι θα πρέπει να επικεντρωθεί στην αφύπνιση της δημιουργικότητας μέσω εναλλακτικών διδακτικών διαδικασιών που έχουν λιγότερη έμφαση στην τυποποίηση των εξετάσεων, δίνοντας την ευθύνη για τον καθορισμό της πορείας της εκπαίδευσης σε επιμέρους σχολεία και εκπαιδευτικούς.
Σε λίγες προτάσεις, αυτά είναι τα επιχειρήματα του για την εκπαίδευση:
1. Τα σχολεία σκοτώνουν τα εγγενή δημιουργικά ταλέντα των παιδιών επειδή …
2. Το σχολικό σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ακαδημαϊκή ικανότητα.
3. Το σύστημα παραμελεί άλλες ευφυΐες.
4. Η δημιουργικότητα είναι εξίσου σημαντική με την παιδεία .
5. Η προτεραιότητα που δίνει το σχολείο στη γλώσσα, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες έναντι του θεατρικού δράματος, του χορού και της τέχνης είναι επιζήμια.
6. Προκαλούμε τη συμμόρφωση και όχι την ποικιλομορφία της νοημοσύνης.
7. Πρέπει λοιπόν να μεταμορφώσουμε το πώς το σχολικό σύστημα τροφοδοτεί το ταλέντο και τις διάφορες νοημοσύνες.
8. Η δημιουργικότητα είναι εξίσου σημαντική με την παιδεία και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με το ίδιο καθεστώς.