4 συνήθειες των τοξικών ανθρώπων Μικρά πράγματα που σου λένε πολλά για κάποιον

Σε αυτό το άρθρο, θα μιλήσουμε για το πώς να αναγνωρίσουμε τους ανεπαίσθητα τοξικούς ανθρώπους. Κανείς δεν θέλει να σπαταλά χρόνο και ενέργεια γύρω από ανθρώπους που συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο και προσθέτουν αρνητικότητα στη ζωή μας. Ωστόσο, πολλοί από εμάς μερικές φορές κολλάμε σε τοξικές σχέσεις που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική μας υγεία, ακόμη και στην αυτοπεποίθησή μας.

signs-of-a-toxic-person «Οι άνθρωποι σε εμπνέουν ή σε αποστραγγίζουν – διάλεξέ τους με σύνεση».

Το πρόβλημα είναι ότι μερικοί άνθρωποι μπορεί να φαίνονται φιλικοί, γοητευτικοί, με σεβασμό, ακόμη και συναισθηματικά ώριμοι, όταν δεν τους γνωρίζουμε αρκετά. Ορισμένες από τις συμπεριφορές τους μπορεί να φαίνονται αρχικά αθώες, ενώ η πραγματικότητα είναι ότι δεν είναι, και μπορούν πραγματικά να βλάψουν τις σχέσεις μακροπρόθεσμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι απαραίτητο να μάθετε να αναγνωρίζετε αυτές τις δύσκολες να αναγνωριστούν κακές ψυχολογικές συνήθειες.

Ακολουθούν τέσσερις συμπεριφορές διακριτικών τοξικών ανθρώπων.

1. Αφού σε προκαλούν, μετά σου ζητούν να ηρεμήσεις

Η συμπεριφορά αυτή είναι επίσης γνωστή ως μετατόπιση ευθυνών . Είναι λεπτό και δύσκολο να το δεις – αλλά είναι ακριβώς αυτό που σου λέει πολλά για κάποιον.

Η μετατόπιση ευθυνών είναι μία από τις αναγνωριστικές συμπεριφορές της προσωπικότητας του πραγματικού θύτη. Τα άτομα που συνηθίζουν να θεωρούν τον εαυτό τους θύμα τείνουν να χειραγωγούν, να προκαλούν ή να κακοποιούν τους άλλους λεκτικά – μερικές φορές ακόμη και σωματικά – και στη συνέχεια να κατηγορούν το άλλο άτομο, δηλαδή το πραγματικό θύμα.

Η μετατόπιση ευθυνών εκμεταλλεύεται επίσης οποιαδήποτε διαφορά ισχύος υπάρχει στη σχέση και, πάλι, ενώ είναι εξαιρετικά εύκολη στη σχέση γονέα-παιδιού. Αλλά, μεταξύ των ενηλίκων, αυτή η συμπεριφορά αφορά πάντα την εξουσία και η θλιβερή αλήθεια είναι ότι το θύμα τείνει να είναι εκείνο που αγαπά, χρειάζεται και εξαρτάται από τον θύτη του με τρόπους που διαφέρουν σημαντικά από τα κίνητρα του ατόμου που μετατοπίζει τις ευθύνες.

2. Είναι παθητικο-επιθετικοί

Η παθητική-επιθετική συμπεριφορά είναι ένα πρότυπο έμμεσης έκφρασης αρνητικών συναισθημάτων αντί να τα αντιμετωπίζουμε ανοιχτά. Υπάρχει μια αποσύνδεση μεταξύ αυτού που λέει ένα παθητικό-επιθετικό άτομο και αυτού που κάνει.

Για παράδειγμα, φανταστείτε ότι ζητείται από έναν υπάλληλο να φτιάξει μια λίστα. Και ενώ αυτός συμφωνεί να δημιουργήσει τη λίστα, δεν την φτιάχνει και απαντά ότι ήταν πολύ απασχολημένος για να τη δημιουργήσει.

Σε αυτή την περίπτωση, ο υπάλληλος εξέφρασε έμμεσα το αρνητικό συναίσθημα του να μην κάνει μία εργασία – αντί να σας πει κατηγορηματικά ότι είχε ήδη πάρα πολλές εργασίες για να ολοκληρώσει εκείνη την εβδομάδα.

3. Ψεύτικα ενδιαφέροντα

Ενώ στην αρχή κάποιος δείχνει να ενδιαφέρετε για σας και συμπεριφέρεται σαν να είστε ο καλύτερός φίλος του (για να κερδίσει ασφαλώς κάτι. Αργότερα, όταν γίνεται η δουλειά του κάνει ότι δεν σας γνωρίζει ή σας μιλάει ψυχρά. Αφήστε που σας μιλάει με μία αγένεια.

Βλέπετε, υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα σε κάποιον που πραγματικά ενδιαφέρεται για εσάς ή σε αυτά που έχετε να πείτε, και σε κάποιον που υποκρίνεται επειδή χρειάζεται κάτι από εσάς.

Κάποιος που ενδιαφέρεται πραγματικά, μπορεί να σας κάνει πολλές ερωτήσεις, επειδή θέλει να μάθει περισσότερα για εσάς και θα θυμάται τι του είπατε. Θα θυμούνται το πρόσωπό σας και το όνομά σας.

Κάποιος που έχει ψεύτικο ενδιαφέρον μπορεί να σας δώσει κάποια προσοχή σε μια συγκεκριμένη στιγμή – επειδή χρειάζεται κάτι από εσάς – αλλά ο εγκέφαλός του δεν θα κάνει καν τον κόπο να διατηρήσει τις πληροφορίες που του δώσατε.

Αυτοί είναι οι άνθρωποι που σε κάνουν να νιώθεις σημαντικός μια μέρα – όταν τους βολεύει – και την επόμενη δεν θυμούνται το όνομά σου. Δεν λένε ούτε γεια όταν σε ξαναδούν, και σου κάνουν καλό μόνο όταν μπορούν να πάρουν κάτι από σένα.

4. Επιλέγουν να δείχνουν ανυπομονησία έναντι της ενσυναίσθησης

Φανταστείτε αυτό: είστε σε ένα εστιατόριο με έναν φίλο και καλέστε τον σερβιτόρο για να παραγγείλετε φαγητό. Ο σερβιτόρος είναι νέος στην πόλη και δεν μιλά πολύ καλά αγγλικά, καθώς μόλις μετακόμισε από άλλη χώρα.

Δεν καταλαβαίνει τι θέλει να παραγγείλει ο φίλος σας. Του ζητά λοιπόν να επαναλάβει αυτό που θα ήθελε. Αντί να επαναλαμβάνει υπομονετικά, ο φίλος σας γίνεται πολύ ανυπόμονος, αρχίζει να φωνάζει στον καημένο σερβιτόρο και λέει ότι θέλει να μιλήσει μόνο με έναν σερβιτόρο που καταλαβαίνει αγγλικά.

Το να γίνετε ανυπόμονοι και να φωνάζετε σε κάποιον αντί να χρησιμοποιείτε την ενσυναίσθηση (μπαίνοντας έτσι στην θέση του άλλου), είναι μια συμπεριφορά που σας λέει πολλά για κάποιον. Εάν αντιμετωπίζουν έναν ξένο με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να σας αντιμετωπίσουν και εσάς με τον ίδιο τρόπο αργά ή γρήγορα.

Συμπεριφορές όπως μετατόπιση ευθυνών, παθητική επιθετικότητα, ψεύτικο ενδιαφέρον και έλλειψη ενσυναίσθησης μπορεί να είναι δύσκολο να τους αντιληφθείς, αλλά μερικές φορές είναι εκεί έξω, ακριβώς κάτω από τη μύτη σας και σου λένε πολλά για κάποιον.

Στην πραγματικότητα, όταν βλέπετε αυτές τις συμπεριφορές μπορεί να έχετε να κάνετε με ένα προβληματικό άτομο και το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να θέσετε υγιή όρια μαζί του. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να αφήσεις κάποιον να προσθέσει αρνητικότητα στη ζωή σου.