Με iPad αντικαταστάθηκαν τα μαθητικά βιβλία στην Αμερική με αρκετά σχολεία να προβαίνουν σε αυτήν την κίνηση καθώς λένε ότι τα παιδιά βοηθούνται σημαντικά στην κατανόηση μαθηματικών προβλημάτων και ιστορικών γεγονότων. Μερικοί εκ των καθηγητών θεωρούν πως πιθανότατα θα βοηθήσει τους μαθητές ώστε να φέρνουν εις πέρας τις εργασίες τους.
Ας σημειωθεί πως τα iPad δεν αγοράστηκαν από τους γονείς αλλά από το σχολείο τους, στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος για μαθητές και καθηγητές σε δύο κατηγορίες ανθρωπιστικών επιστημών.
Ένας ολοένα και περισσότερος αριθμός σχολείων σε όλη την Αμερική αγκαλιάζουν το iPad ως το τελευταίο εργαλείο για να διδάξουν Κάφκα με πολυμέσα, ιστορία μέσω του «Jeopardy»- με animation.
Πάνω από τα 4 εκατομμύρια δολάρια έχουν ξεπεράσει οι παραγγελίες από σχολεία της Νέας Υόρκης, της Καλιφόρνιας και του Σικάγο ενώ θα διανεμηθούν και στους δασκάλους. Επίσης, υπάρχει η βλέψη να αγοραστούν και ειδικές εφαρμογές που θα βοηθήσουν τους δασκάλους.
Η Apple όπως είναι φυσικό «τρίβει τα χέρια» της από τις παραγγελίες ενώ ήδη έχει σχεδιάσει συνεργασία με εκδοτικούς οίκους οι οποίοι ασχολούνται με μαθητικά βιβλία.
Μάλιστα, η αμερικανική εταιρία στα σχολεία παρέχει έκπτωση της τάξεως του 10% με τους δεύτερους, όμως, να δηλώνουν προβληματισμένοι από την ήδη «τσιμπημένη» τιμή των tablets που φτάνουν τα 700 δολάρια.
Αρκετοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι τα smartphones θα μπορούσαν να κάνουν τη ίδια δουλειά με τα iPad και σε πιο προσιτή τιμή.
«Είναι θαυμάσια εργαλεία για να κρατήσεις απασχολημένα τα παιδιά, αλλά, όταν η μόδα περάσει, παραμένουν τα δύσκολα ζητήματα της διδασκαλίας και της μάθησης», λέει ο Larry Cuban καθηγητής της εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Stanford.
«Υπάρχουν πολύ λίγες ενδείξεις ότι τα παιδιά μαθαίνουν περισσότερα, πιο γρήγορα ή καλύτερα με τη χρήση αυτών των μηχανών» δήλωσε ο Larry Cuban, ο οποίος πιστεύει ότι τα χρήματα θα ήταν καλύτερο να δαπανηθούν για την πρόσληψη, κατάρτιση και διατήρηση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Τα iPads είναι θαυμάσια εργαλεία για να συμμετάσχουν τα παιδιά, αλλά στη συνέχεια η καινοτομία εξασθενεί και μένει ο σκληρός πυρήνας της διδακτέας ύλης και της μάθησης».
Ωστόσο, ορισμένοι λένε ότι το iPad δεν είναι απλώς ένα νέο παιχνίδι, αλλά ένα ισχυρό και ευέλικτο εργαλείο με μια πληθώρα εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων και χιλιάδων με διάφορες εκπαιδευτικές χρήσεις.
Οι εκπαιδευτικοί επαινούν, επίσης, τις φυσικές ιδιότητες του iPad, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης οθόνης αφής του και τον επίπεδο σχεδιασμό του, που επιτρέπει στους μαθητές να διατηρήσουν και οπτική επαφή με τους καθηγητές τους. Οι μαθητές το θέλουν λόγω και του μικρού του βάρους, σε σχέση με τα βαριά βιβλία που γεμίζουν τα σακίδια τους.
Η πόλη της Νέας Υόρκης για τα δημόσια σχολεία έχει παραγγείλει περισσότερα από 2.000 iPads, των 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Επίσης, περισσότερα από 200 δημόσια σχολεία του Σικάγου πήραν 450.000 δολάρια για iPad και βεβαίως ακολουθούν κι άλλες πόλεις.
Ο Elliot Soloway, καθηγητής της μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν λένε ότι ορισμένα smartphones προσφέρουν παρόμοια οφέλη με ένα κλάσμα του κόστους των iPad.
Περίπου 5.400 εκπαιδευτικές εφαρμογές είναι διαθέσιμες ειδικά για την iPad σήμερα, εκ των οποίων σχεδόν 1.000 μπορείτε να τις κατεβάσουν οι μαθητές δωρεάν.
Η εταιρεία η οποία ανέπτυξε το πρόγραμμα άλγεβρας με το iPad στην Καλιφόρνια, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να συγκρίνει τις βαθμολογίες των εξεταστικών δοκιμασιών των μαθητών που διδάχθηκαν με την ψηφιακή και την παραδοσιακή μορφή του βιβλίου.
Τέλος, πολλοί υπεύθυνοι λένε ότι το iPad έχει φέρει ατομικά την τεχνολογία στην τάξη χωρίς την αλλαγή της ατμόσφαιρας μέσα σε αυτήν.
Πηγή: New York Times via www.physics4u.gr/blog