Φυλετική ανισότητα στην εκπαίδευση δείχνει μελέτη

Διακριτές διαφορές των φύλων τόσο στην επιλογή των σπουδών, όσο και στα αποτελέσματά τους διαπιστώνει μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την αντιμετώπιση της ανισότητας των φύλων στη εκπαίδευση.

Σύμφωνα με μελέτη, τα κορίτσια παίρνουν συνήθως καλύτερους βαθμούς και έχουν υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας στις σχολικές εξετάσεις αποφοίτησης από τα αγόρια, ενώ τα αγόρια είναι πιθανότερο να εγκαταλείψουν το σχολείο ή να επαναλάβουν σχολικές χρονιές.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη όλες οι χώρες της Ευρώπης – πλην ελάχιστων εξαιρέσεων – διαθέτουν ή σχεδιάζουν να θεσπίσουν πολιτικές για την ισότητα των φύλων στην εκπαίδευση, έχοντας ως πρωταρχικό στόχο την αμφισβήτηση των παραδοσιακών ρόλων και στερεοτύπων.

Παράλληλα, λαμβάνεται μέριμνα για την αντιπροσώπευση των γυναικών στους φορείς λήψης αποφάσεων, την αντιμετώπιση συνήθων προτύπων σχολικής φοίτησης σε σχέση με φύλο και την καταπολέμηση της παρενόχλησης λόγω φύλου στο σχολείο.

Ελάχιστες είναι οι χώρες που αντιμετωπίζουν τα ανεπαρκή επιτεύγματα των αγοριών ως πολιτική προτεραιότητα, όπως το Βέλγιο, η Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ ακόμη λιγότερες χώρες έχουν ειδικά προγράμματα για τη βελτίωση των δεξιοτήτων ανάγνωσης των αγοριών και των επιτευγμάτων των κοριτσιών στα μαθηματικά και στις θετικές επιστήμες (π.χ. Aυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο).

Όπως επισημαίνεται, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της ανισότητας των φύλων στην εκπαίδευση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει την πολιτική συνεργασία ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε.. ενώ διαθέτει προς αυτή την κατεύθυνση ειδικά χρηματοδοτικά προγράμματα.