Ακούγεται κλισέ, αλλά τελικά ισχύει. Η πρώτη εντύπωση είναι καθοριστική για τον υποψήφιο που αναζητά εργασία. Νέα έρευνα αποκαλύπτει ποια είναι τα συνηθέστερα λάθη που κάνει ένας συνεντευξιαζόμενος για δουλειά, αλλά και τα μυστικά για να μπορέσει να αποκτήσει την πολυπόθητη θέση.
Οι υποψήφιοι καταφεύγουν συχνά σε απερίγραπτες γκάφες στην προσπάθεια τους να προσληφθούν από την εταιρεία των ονείρων τους. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση ενός υποψηφίου, ο οποίος όταν ο εργοδότης του είπε “εντυπωσίασε με” εκείνος θεώρησε σωστό να βάλει φωτιά στην εφημερίδα του.
Μία άλλη υποψήφια έκρινε ότι έπρεπε να προειδοποιήσει τον άνθρωπο, που της έπαιρνε συνέντευξη, ότι είχε πάρει πολλά ηρεμιστικά και για το λόγο αυτό δεν ήταν ο …εαυτός της εκείνη την ημέρα.
Η εταιρεία CareerBuilder διεξήγαγε έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 2.200 μάνατζερ και στελέχη των Human Resources. Tα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 50% των εργοδοτών καταλαβαίνει τα πρώτα πέντε λεπτά εάν ο υποψήφιος κάνει για τη δουλειά ή όχι και σχεδόν το 90% έχει αποφασίσει μέσα σε 15 λεπτά εάν θα προσλάβει ή όχι τον υποψήφιο
“Οι εργοδότες θέλουν να δουν αυτοπεποίθηση και γνήσιο ενδιαφέρον για τη θέση. Η συνέντευξη δεν αποτελεί μόνο μία ευκαιρία για να επιδείξει κανείς τις δεξιότητές του, αλλά και για να δείξει ότι είναι ο τύπος του ανθρώπου που όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί του”, λέει η Rosemary Haefner, αντιπρόεδρος του τμήματος Ανθρώπινων Πόρων στην CareerBuilder.
“Μάθε τις κοινότοπες ερωτήσεις των συνεντεύξεων, κάνε έρευνα για την εταιρεία, κάνε πρόβα με ένα φίλο ή συγγενικό πρόσωπο ώστε να είσαι περισσότερο προετοιμασμένος. Ολα αυτά θα σου τονώσουν την αυτοπεποίθηση και θα σε βοηθήσουν να ηρεμήσεις”, είναι ορισμένες από τις συμβουλές, που θα μπορούσε να δώσει σε ένα υποψήφιο για μία θέση εργασίας, η Haefner.
Τρία λάθη- παγίδες για τους υποψήφιους
Τα τρία σοβαρότερα λάθη, που κάνουν οι υποψήφιοι στη διάρκεια της συνέντευξης για δουλεία είναι τα εξής: Δεν δείχνουν αρκετό ενδιαφέρον, δεν είναι ντυμένοι κατάλληλα και ενεργούν αλαζονικά.
Επιπλέον, η CareerBuilder επισημαίνει ότι δεν πρέπει να υποτιμάται η σημασία της κατάλληλης γλώσσας του σώματος.
“Η επικοινωνία περιλαμβάνει περισσότερα από απλές λέξεις και εάν το ξεχάσετε αυτό κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, μπορεί να καταστρέψετε τις προοπτικές για τη θέση”.
Η απουσία βλεμματικής επαφής και η έλλειψη χαμόγελου, σε συνδυασμό με κακή στάση του σώματος, λειτουργούν αρνητικά στην αξιολόγηση του υποψηφίου.
Πηγή: newmoney.gr