5 λόγοι που δεν μπορείς να πετύχεις τους στόχους σου

Υπάρχουν άνθρωποι που φτιάχνουν λίστες “to do”, αναγράφοντας τους στόχους που θέλουν να πραγματοποιήσουν. Αν ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία ανθρώπων που κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα ή καλοκαίρι, ακόμα και κάθε πρωί ή πρώτη του μηνός, πιάνουν χαρτί και μολύβι και ξεκινούν τη συγγραφή των επιθυμιών τους, αλλά κάθε φορά η λίστα πάει στράφι, μάθε ότι υπάρχουν λόγοι και μάλιστα, φέρουν την υπογραφή των ερευνών.

gr0

Αν την πρώτη Ιανουαρίου έκανες ακόμη μία λίστα “to do”, είτε γραπτά είτε προφορικά, κρατώντας στη μνήμη σου αυτά που επιθυμείς να υλοποιήσεις, αλλά βλέπεις πως ο Φεβρουάριος σε βρήκε ακόμα στο “σημείο μηδέν”, μάλλον η λίστα σου έχει αδυναμίες, που σε σαμποτάρουν να σταθείς στην αφετηρία του στίβου.

Ποιες είναι αυτές;

1. Γράφουμε πολλά και χάνουμε το νόημα

gr1

Σύμφωνα με έρευνα του Linkedln, στην οποία συμμετείχαν 65000 επαγγελματίες, μόνο το 11% δήλωσε πως μπόρεσε να εκπληρώσει τι επιθυμίες που είχε καταγράψει στην λίστα “to do”.

Ένας από τους κυριότερους λόγους που αυτό συνέβη, ήταν ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες είχαν θέσει πολλούς στόχους, με αποτέλεσμα κάθε φορά που κοίταζαν τη λίστα τους, να κυριεύονται από άγχος και να επιθυμούν να εγκαταλείψουν, πριν ακόμη ξεκινήσουν.

2. Δεν κατηγοριοποιούμε τις επιθυμίες μας

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Readers Diggest ένα σύνηθες λάθος στις λίστες “to do” είναι ότι δεν κατηγοριοποιούμε τις επιθυμίες μας αναλόγως του χρονοδιαγράμματός μας. Μία λύση είναι να τις κατηγοριοποιούμε σε βραχυπρόθεσμες (ημερήσιες), μεσοπρόθεσμες (εβδομαδιαίες) και μακροπρόθεσμες (μηνιαίες) λίστες, ώστε να ξέρουμε ποια προηγείται και ποιοι στόχοι είναι πρώτοι.

3. Δεν είμαστε αρκετά συγκεκριμένοι

gr2

Σύμφωνα με τον David Allen, σύμβουλο παραγωγικότητας και συγγραφέα του βιβλίου “Things Done”, πολλές λίστες αποτυγχάνουν αποτελούνται από ασαφής προτάσεις.

Όπως δήλωσε στο Bloomberg Businnes: “Όταν βλέπετε ένα διφορούμενο στοιχείο σε μια λίστα υποχρεώσεων, είναι εύκολο να έχετε μία διάθεση ‘θα το κάνω αργότερα’. Γράψτε ειδικά καθήκοντα όπως Ρύθμιση νέου λογαριασμού ταμιευτηρίου στην τράπεζα, αντί του σκέτου τράπεζα”.

4. Δεν θέτουμε προτεραιότητες

Όπως αναφέρεται στο Readers Diggest, όταν δεν θέτουμε προτεραιότητες στους στόχους μας, ενδεχομένως να ξεκινήσουμε από τα λιγότερο σημαντικά πράγματα που μας αφορούν, επειδή η ολοκλήρωσή τους να φαντάζει πιο εύκολη, με αποτέλεσμα να μην έχουμε δυνάμεις να ολοκληρώσουμε τα πιο σημαντικά.

Ένα στοιχείο χαμηλότερης προτεραιότητας, μπορεί να αποτρέψει την ολοκλήρωση των πιο σημαντικών θεμάτων.

5. Δεν έχουμε κατά νου το “αναπάντεχο ή μεταβλητό”

Man writing in notebook

Σύμφωνα με την έρευνα του Linkedln, το 89% των ανθρώπων αδυνατούν να ολοκληρώσουν τις “to do” λίστες διότι δεν λαμβάνουν υπόψιν τους την αλλαγή. Αν και οι διάφοροι περισπασμοί μπορούν να αποφευχθούν, αποτελούν έναν παράγοντα που βάζει εμπόδια στην ολοκλήρωση των στόχων μας.

Όταν φτιάχνουμε τις λίστες με τους στόχους μας, ιδιαίτερα τους βραχυπρόθεσμους, καλό θα ήταν να υπολογίζουμε πάντα ένα χρονικό διάστημα “ελεύθερου χρόνου” ή “απρογραμμάτιστων δραστηριοτήτων”.

Μήπως ήρθε η ώρα να ολοκληρώσουμε μία “to do” λίστα;

Πηγή