Be like Elon Musk

Elon Musk: Μηχανικός, εφευρέτης και επενδυτής. Είναι ο γενικός διευθυντής και επικεφαλής τεχνολογίας για την εταιρεία SpaceX της οποίας είναι επίσης ο ιδρυτής, καθώς και ο γενικός διευθυντής και επικεφαλής τεχνολογικού σχεδιασμού της εταιρείας Tesla Motors, και ο πρόεδρος της SolarCity. Είναι επίσης συνιδρυτής των Zip2, PayPal, και Tesla Motors.

Elon Musk

Τι κατάφερε

• Ο Έλον Μάσκ ήθελε μια νέα μέθοδο πληρωμών στο ίντερνετ και έτσι δημιούργησε την PayPal.

• Ο Έλον Μάσκ ήθελε να οδηγεί ένα εξελιγμένο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, και έτσι, δημιούργησε την Telsa Motors.

• Ο Έλον Μάσκ θέλει να κάνει ‘βατό’ το κόστος του να πηγαίνει κανείς στο διάστημα και έτσι δημιούργησε, την SpaceX.

• Ο Έλον Μάσκ ήθελε ταχύτερη συγκοινωνία, έτσι δημιουργεί το Hyperloop.

Ο Έλον Μάσκ δεν μεμψιμοιρεί για το πόσο άσχημος είναι ο κόσμος στον οποίο ζούμε.

Ο Έλον Μάσκ εργάζεται για να αλλάξει τον κόσμο και να τον κάνει καλύτερο, όπως τον επιθυμεί.

elon-muskΗ ζωή του Elon Musk

Βρέθηκε να είναι εκατομμυριούχος μόλις σε ηλικία 27 ετών, το 1999, όταν πούλησε την πρώτη του εταιρεία, την εταιρεία υπηρεσιών διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης Zip2, στην Compaq για 307 εκατομμύρια δολάρια.

Την ίδια χρονιά ίδρυσε μια άλλη εταιρεία, την X.com, η οποία στη συνέχεια εξελίχθηκε στην PayPal και πουλήθηκε στην eBay για 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια το 2002. Λέγεται ότι από την πώληση έβαλε στην τσέπη του 180 εκατομμύρια δολάρια.

Άρα, ο Μασκ θεωρείτο ήδη επιτυχημένος όταν ξεκίνησε την SpaceX το 2002. Όμως, έξι χρόνια μετά κι ύστερα από τρεις αποτυχημένες εκτοξεύσεις του πυραύλου του, οι προοπτικές φαίνονταν κακές. Ο ίδιος φημολογείται ότι είχε μείνει …μόνο με 75 εκατομμύρια δολάρια, ένα τεράστιο ποσό για πολλές startup αλλά αρκετά μικρό για μια εταιρεία της οποίας κάθε πύραυλος κόστιζε 90 εκατομμύρια για να κατασκευαστεί. Άλλη μια αποτυχημένη εκτόξευση θα σήμαινε και την οικονομική καταστροφή της εταιρείας.

Τα πράγματα ήταν ασταθή και με την άλλη του εταιρεία, την Tesla Motors. Η εταιρεία αυτοκινήτων (που έστησε το 2003) παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο το 2008, το οποίο αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα ποιότητας που οδήγησαν σε πολλαπλές ανακλήσεις.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Μασκ είχε να αντιμετωπίσει και το διαζύγιο με την πρώτη του σύζυγο και μητέρα των πέντε παιδιών του.

«Τόσο η Tesla όσο και η SpaceX βρίσκονταν ένα βήμα πριν τον …θάνατο» παραδέχεται ο Μασκ κοιτώντας πίσω. «Η SpaceX είχε την τρίτη αποτυχημένη της εκτόξευση. Μόλις που είχαμε αρκετούς πόρους για να επιχειρήσουμε μια τέταρτη».

Η τέταρτη εκτόξευση πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2008 και ήταν επιτυχής. Έτσι, η εταιρεία έλαβε κάποια συμβόλαια αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη NASA για τον ανεφοδιασμό του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού και την επανέναρξη της μεταφοράς αστροναυτών από και προς τον σταθμό.

Το 2015, η αξία της SpaceX εκτιμάτο στα 12 δισεκατομμύρια δολάρια και πλέον η εταιρεία δοκιμάζει έναν πιο εξελιγμένο και ισχυρό εκτοξευτή, τον Falcon 9. Η επόμενη γενιά εκτοξευτών, Falcon Heavy, πρόκειται να δοκιμαστεί φέτος και «θα είναι ο ισχυρότερος πύραυλος σε λειτουργία στον κόσμο» όπως αναφέρει η εταιρεία.

Και η Tesla, η οποία το 2013 …φλέρταρε με τη χρεοκοπία, φαίνεται ότι έχει ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού. Σε ένα tweet στις 3 Απριλίου, ο Μασκ ανακοίνωσε ότι η τρίτη γενιά μοντέλων της Tesla που πρόκειται να παρουσιαστεί το 2017 έχει ήδη κλείσει 325.000 παραγγελίες.

Κάπως έτσι, και η προσωπική περιουσία του Μασκ μεγάλωσε εκ νέου, και πλέον εκτιμάται ότι αγγίζει τα 14,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το κίνητρό του, όπως λέει ο ίδιος, είναι να κάνει τα πράγματα καλύτερα: «Κινητοποιούμαι απ’ το γεγονός ότι λυπάμαι όταν κάτι δεν λειτουργεί σωστά και σκέφτομαι την επίδραση που αυτό θα έχει στο μέλλον. Νοιώθω άσχημα που η κακή λειτουργία ενός πράγματος ίσως οδηγήσει σ’ ένα κακό μέλλον. Κι έτσι θέλω να το φτιάξω».

Πηγή