Ο πολυδιάστατος γυναικείος ρόλος και η ανάγκη να τα καταφέρουν σε πολλά διαφορετικά επίπεδα, έχει εκπαιδεύσει τις γυναίκες σε… εξαιρετικούς μάνατζερ που συνδυάζουν τον ορθολογισμό με το συναίσθημα. Αυτά είναι λοιπόν τα γυναικεία χαρακτηριστικά που κάνουν τις γυναίκες καλύτερες στην αποταμίευση;
Συνέπεια, πειθαρχία: Από μικρές είναι καλύτερες μαθήτριες, πιο επιμελείς και μαθαίνουν να σέβονται και να εκτελούν με συνέπεια τις υποχρεώσεις τους. Επιπλέον αντιλαμβάνονται περισσότερο τη σημασία του σωστού προγραμματισμού ακόμα και για τα καθημερινά έξοδα του νοικοκυριού..
Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα οι γυναίκες επικεντρώνουν την προσοχή τους στο «σήμερα» και το «αύριο». Η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών (σχεδόν το 90%) παραδέχεται ότι είναι σημαντικός ο έλεγχος των καθημερινών εξόδων (έναντι του 79% των ανδρών). Ταυτόχρονα, ενώ και τα δύο φύλα μπορεί να δηλώνουν αισιόδοξα για τη μελλοντική οικονομική τους κατάσταση, οι γυναίκες είναι εκείνες που επισημαίνουν την ανάγκη να αποταμιεύουν για να διασφαλίσουν το μέλλον τους.
Ενσυναίσθηση, ευαισθησία: Οι γυναίκες μπαίνουν ευκολότερα στη θέση του άλλου, ξέρουν ν’ ακούν το συνομιλητή τους, λύνουν πιο εύκολα τα προβλήματα και χειρίζονται καλύτερα τις καταστάσεις. Μπορούν να δώσουν κίνητρα στα παιδιά για ν’ αποταμιεύουν και να μη νιώθουν στέρηση όταν χρειάζεται να ξοδεύουν λιγότερο.
Ευθύνη, οργανωτικότητα: Οι γυναίκες λόγω του πολυδιάστατου ρόλου τους, αναλαμβάνουν διαφορετικές υποχρεώσεις και για να τις εκπληρώσουν έχουν αυξημένο το αίσθημα της ευθύνης και της διαχείρισης του χρόνου τους. Γνωρίζουν πού αξίζει και πρέπει να σπαταλήσουν ενέργεια, γι’ αυτό και οργανώνουν σωστά την ημέρα τους, ιεραρχώντας ανάγκες και προτεραιότητες. Το ίδιο κάνουν και με τα έξοδα. Ξέρουν να ξεχωρίζουν την ανάγκη από την πολυτέλεια, και να ξοδεύουν με υπευθυνότητα, χωρίς να στερούνται. Επίσης είναι πιο συντηρητικές στις επιλογές τους γιατί δεν είναι υπεραισιόδοξες. Όπως αναφέρει το βιβλίο «Boys WillBe Boys: Gender, Overconfidence and Common Stock Investment», ψυχολογικές έρευνες αποδεικνύουν ότι οι άντρες είναι πιο συχνά υπεραισιόδοξοι για την πορεία των οικονομικών τους με αποτέλεσμα πιο συχνά να παίρνουν ρίσκα και να κάνουν λάθος επιλογές.
Ευελιξία, δημιουργικότητα: Μπορεί παλαιότερα οι γυναίκες να ξόδευαν πολύ, να ψώνιζαν για την ευχαρίστηση, το shopping therapy να ήταν συχνή διαφυγή, αλλά σήμερα, στα δύσκολα, η αποταμίευση γίνεται προτεραιότητα και ο περιορισμός των εξόδων αναγκαία συνθήκη. Οι γυναίκες έχουν την ευελιξία να το κάνουν και την προσαρμοστικότητα να βρίσκουν χαρά στην εσωτερική ισορροπία, τη γιόγκα, το διαλογισμό, την αυτοβελτίωση. Με δημιουργικότητα και φαντασία, η χαρά είναι παντού και όχι μόνο στα ψώνια…
Δεν έχουν… αντρικό εγωισμό: Εκτός από όσα «έχουν», οι γυναίκες αποταμιεύουν καλύτερα και λόγω ενός χαρακτηριστικού που δεν έχουν: Την ανάγκη να επιβεβαιώσουν την επαγγελματική και προσωπική τους καταξίωση μέσα από υλικές κατακτήσεις, κάτι που οι άνδρες ακόμα και στην εποχή της κρίσης δύσκολα αποβάλουν. Όπως αποκαλύπτει έρευνα της WELLS FARGO, οι γυναίκες ως επενδυτές είναι πιο συντηρητικές και αποφεύγουν τα ρίσκα. Συχνά αναζητούν τη γνώμη του ειδικού, προτιμούν να συνεργαστούν και είναι πιο ανοικτές σε συμβουλές και βοήθεια.