1. Βάζουν τα παιδιά τους να κάνουν δουλειές του σπιτιού
«Αν τα παιδιά δεν πλένουν τα πιάτα σημαίνει, ότι κάποιος άλλος τα πλένει για αυτά», αναφέρει η Julie Lythcott-Haims, πρώην κοσμήτορας των πρωτοετών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και συγγραφέας του βιβλίου «Πως να μεγαλώσετε έναν ενήλικα» κατά την διάρκεια μιας ομιλίας της στο TED. Σύμφωνα με την ίδια, τα παιδιά που έχουν μεγαλώσει, κάνοντας δουλειές του σπιτιού γίνονται υπάλληλοι που μπορούν να συνεργάζονται πολύ καλά με τους συναδέλφους τους και είναι περισσότερο συμπονετικά.
2. Μαθαίνουν στα παιδιά τους κοινωνικές δεξιότητες
Ερευνητές από το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Πενσιλβανία και το Πανεπιστήμιο Duke παρακολούθησαν περισσότερα από 700 παιδιά σε όλη την Αμερική ηλικίας από τον παιδικό σταθμό μέχρι την ηλικία των 25 και ανακάλυψαν μια σημαντική συσχέτιση μεταξύ των κοινωνικών δεξιοτήτων ως παιδιά του παιδικού σταθμού και της επιτυχίας τους ως ενήλικες 20 χρόνια αργότερα. Η εικοσαετής μελέτη έδειξε, ότι τα κοινωνικά ικανά παιδιά μπορούσαν να συνεργαστούν σε καλύτερο βαθμό με τους συναδέλφους τους, να βοηθάνε τους άλλους, να κατανοούν τα προβλήματά τους, να λύνουν μόνοι τους τα προβλήματά τους, να έχουν πάρει 1 πτυχίο και να έχουν βρει δουλειά μέχρι τα 25.
3. Έχουν μεγάλες προσδοκίες
Χρησιμοποιώντας δεδομένα από μια εθνική έρευνα 6.600 παιδιών που γεννήθηκαν το 2001, ο καθηγητής του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Νιλ Χάλφον και οι συνεργάτες του ανακάλυψαν, ότι οι προσδοκίες των γονιών έχουν μεγάλη επίδραση στην επιτυχία των παιδιών τους. «Οι γονείς που είδαν το πανεπιστήμιο στο μέλλον των παιδιών τους φαίνεται να κατευθύνουν καλύτερα το παιδί τους προς αυτόν τον στόχο, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση», ανέφερε ο Χάλφον.
4. Έχουν υγιείς σχέσεις μεταξύ τους
Τα παιδιά που ζουν σε οικογένειες με πολλές συγκρούσεις τείνουν να τα πηγαίνουν χειρότερα σε σύγκριση με τα παιδιά των οποίων οι γονείς τα πηγαίνουν καλά, σύμφωνα με μια έρευνα του πανεπιστημίου του Ιλινόις. Ο Ρόμπερτ Χάντζες, καθηγητής και επικεφαλής του Τμήματος Ανθρώπινης και Κοινοτικής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις υποστηρίζει επίσης το συγκεκριμένο εύρημα. Οι συγκρούσεις των γονιών πριν από το διαζύγιο επηρεάζει επίσης αρνητικά τα παιδιά, ενώ οι συγκρούσεις μετά το διαζύγιο επηρεάζουν αρνητικά την προσαρμογή των παιδιών, αναφέρει ο Χάντζες.
5. Έχουν πάει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Μια έρευνα του 2014 από το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν με επικεφαλής την ψυχολόγο Σάντρα Τανγκ διαπίστωσε, ότι οι μητέρες που είχαν τελειώσει λύκειο ή πανεπιστήμιο ήταν πιο πιθανό να μεγαλώσουν παιδιά που θα κάνουν το ίδιο. Σε ένα δείγμα 14.000 παιδιών που μπήκαν στον παιδικό σταθμό από το 1998 μέχρι το 2007, διαπίστωσαν, ότι τα παιδιά που οι μαμάδες τους ήταν 18 ετών ή μικρότερες ήταν λιγότερο πιθανό να πάνε στο πανεπιστήμιο.
6. Μαθαίνουν από νωρίς μαθηματικά στα παιδιά τους
Σε μια μετα-ανάλυση του 2007 σε 35.000 παιδιά προσχολικής ηλικίας στην Αμερική, τον Καναδά και την Αγγλία διαπιστώθηκε, ότι η ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθηματικών σε νεαρή ηλικία μπορεί είναι μεγάλο πλεονέκτημα. «Η πρωταρχική σημασία της εκμάθησης μαθηματικών σε νεαρή ηλικία είναι ένας από τους γρίφους που βγαίνει από την μελέτη. Η εκμάθηση μαθηματικών δεν προβλέπει μόνο την επιτυχία στα μαθηματικά, αλλά και την επιτυχία στο διάβασμα», αναφέρει ο συγγραφέας Γκρεγκ Ντάνκαν
7. Αναπτύσσουν καλή σχέση με τα παιδιά τους
Μια έρευνα του 2014 με 243 παιδιά που γεννήθηκαν μέσα στην φτώχεια, διαπίστωσε ότι τα παιδιά που έλαβαν επαρκή φροντίδα τα 3 πρώτα χρόνια της ζωής τους όχι μόνο τα πήγαιναν καλύτερα στις σχολικές τους επιδόσεις, αλλά είχαν και καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις στα 30 τους.
8. Είναι λιγότερο αγχωμένοι
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Brigid Schulte που δημοσιεύτηκε στην Washington Post, οι ώρες που δαπανούν οι μητέρες με τα παιδιά τους μεταξύ των ηλικιών 3 και 11 δεν μπορούν να προβλέπουν πολλά για την ευημερία και την επιτυχία των παιδιών. Η συναισθηματική μετάδοση ή το ψυχολογικό φαινόμενο κατά το οποίο οι άνθρωποι επηρεάζονται από τα συναισθήματα των άλλων, εξηγεί γιατί το άγχος των μαμάδων επηρεάζει τα παιδιά. Οι έρευνες δείχνουν, ότι αν ο φίλος μας είναι χαρούμενος, η χαρά του θα μας επηρεάσει. Επίσης, αν είναι στεναχωρημένος, η θλίψη του πάλι θα μας επηρεάσει.
9. Εκτιμούν παραπάνω την προσπάθεια για να αποφύγουν την αποτυχία
Σύμφωνα με την ψυχολόγο του πανεπιστημίου του Στάντφορντ, Κάρολ Ντουέκ, τα παιδιά και οι ενήλικες αντιλαμβάνονται την επιτυχία με δυο τρόπους. Η Μαρία Πόποβα εξηγεί αυτή την ιδέα: Μια «σταθερή νοοτροπία» υποθέτει, ότι ο χαρακτήρας μας, η ευφυΐα μας και η δημιουργική μας ικανότητα είναι στατικά χαρακτηριστικά που δεν αλλάζουν με σημαντικό τρόπο και η επιτυχία είναι η επιβεβαίωση αυτής της εγγενούς νοημοσύνης, μια εκτίμηση για το πως αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως σταθερό πρότυπο. Η «νοοτροπία ανάπτυξης» από την άλλη μεριά ευδοκιμεί στις προκλήσεις και βλέπει τις αποτυχίες όχι ως απόδειξη μη-νοημοσύνης, αλλά ως έναυσμα για την επέκταση των υφιστάμενων δυνατοτήτων.
10. Η δουλειά της μαμάς
Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, υπάρχουν σημαντικά οφέλη για τα παιδιά που οι μητέρες τους δουλεύουν έξω από το σπίτι. Η μελέτη διαπίστωσε ότι, οι κόρες των εργαζόμενων μητέρων περνούσαν περισσότερο χρόνο στο σχολείο και είναι περισσότερο πιθανό να εργαστούν ως υπεύθυνες στο μέλλον.
11. Έχουν υψηλό κοινωνικοοικονομικό στάτους
Σύμφωνα με τον ερευνητή, Σον Ρίαρντον, από το πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, το χάσμα μεταξύ των οικογενειών με υψηλό και χαμηλό εισόδημα είναι 30% με 40% μεγαλύτερο μεταξύ των παιδιών που γεννήθηκαν το 2001 σε σύγκριση με τα παιδιά που γεννήθηκαν 25 χρόνια πριν.