Δεν είναι πάντα εύκολο να βρούμε τρόπους να αντιμετωπίσουμε ανθρώπους με αγενή συμπεριφορά, ειδικά αν το πρόσωπο αυτό είναι ο εργοδότης μας. Εάν αναρωτιέστε πώς να χειριστείτε τέτοιους ανθρώπους σας κακολογούν συνεχώς, ή το αφεντικό σας που χωρίς ενοχές σας φορτώνει με παραπάνω υποχρεώσεις χωρίς πληρωμή, μελετήστε καλά τους παρακάτω τρόπους που σας προτείνουμε και ίσως βρείτε κάποια λύση για να αντιμετωπίσετε έναν αγενή προϊστάμενο, ή φίλο με όμορφο και ευγενικό τρόπο.
1. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Ένα απλό «ευχαριστώ» είναι πολύ ισχυρό απέναντι σε μια αγενή συμπεριφορά. Όχι μόνο δείχνει στο άλλο άτομο ότι δεν αφήσατε τα λόγια του να σας επηρεάσουν, αλλά αντανακλά ωριμότητα από την πλευρά σας. Επιλέξατε να μην αγνοήσετε τα λόγια του προσώπου αυτού αλλά και να μη θυμώσετε, οπότε η συμπεριφορά σας έχει μια μέση οδό. Ένα «ευχαριστώ» συνήθως σημαίνει ότι αναγνωρίζετε τη σκέψη κάποιου άλλου και ανταποκρίνεστε. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή, το «ευχαριστώ» σας θα σημαίνει ότι αναγνωρίζετε την αγενή συμπεριφορά αυτού του ατόμου και επιλέγετε να μην τον αφήσετε να σας επηρεάσει. Αυτό θα διακόψει απότομα κάθε σκέψη του άλλου προσώπου να συνεχίζει την απρεπή συμπεριφορά, καθώς θα δει ότι δεν πτοήστε.
Εσείς επιλέγετε πώς να αντιδράσετε σε κάθε περίπτωση, οπότε επιλέξτε να είστε χαρούμενος. Αυτό θα δώσει θετική ενέργεια στις πράξεις σας και στη σκέψη σας και θα δείξει στους άλλους ότι δεν μπορούν να σας αποδυναμώσουν.
2. ΕΚΤΙΜΩ ΤΗΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΣΟΥ!
Αυτή είναι μια έξυπνη προσέγγιση, η οποία δείχνει στον άλλον ότι ξέρετε να επικοινωνείτε με ωριμότητα και ότι στέκεστε στο ύψος των περιστάσεων. Τυχόν αγενή σχόλια αντικατοπτρίζουν την αίσθηση του άλλου ατόμου για τον εαυτό του, οπότε να το θυμάστε αυτό όταν κάποιος σας μιλήσει με αγένεια.
Ενδεχομένως να θέλει να σας υποβιβάσει, αλλά μην τον αφήσετε. Δείξτε ότι θα συνεχίσετε τη συζήτηση με αξιοπρέπεια και σεβασμό. Το πιθανότερο είναι να σας δείξει μεγαλύτερο σεβασμό εάν αντιδράσετε κι εσείς έτσι. Εάν αυτό δεν συμβεί, προσέξτε την επόμενη συμβουλή!
3. ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΔΩ!
Εάν είστε πολύ θυμωμένος για να απαντήσετε με διπλωματικό τρόπο, απλά δώστε τέλος στη συζήτηση. Σίγουρα δεν θέλετε να καταστρέψετε μια σχέση, χάνοντας την ψυχραιμία σας, αλλά ούτε να αφήσετε τον εαυτό σας εκτεθειμένο σε απαράδεκτα σχόλια.
Επιλέξτε να δώσετε τέλος στη συζήτηση και να μην επιτρέψετε τη συνέχιση της συζήτησης, διατηρώντας την αξιοπρέπεια σας και παρακάμπτοντας μια πιθανή φιλονικία ή ένα θερμό επεισόδιο.
4. ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΚΑΙ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ;
Ειδικά όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε ομάδες ατόμων, η απάντηση αυτή πιθανόν να βάλει τον άλλον στη θέση του πολύ γρήγορα. Αντί να πάρει μια απάντηση, ο άλλος συναντά μια ήρεμη, λογική και αξιοπρεπή συμπεριφορά. Επίσης, θα τους δώσει την ευκαιρία να σκεφτεί την ενέργειά του και να σας ζητήσει συγγνώμη μπροστά στους φίλους, την οικογένεια ή τους συναδέλφους σας.
Οι άλλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν ανέχεστε αγενείς ή απαράδεκτες συμπεριφορές και ερωτήσεις και ότι θα δώσετε ιδιαίτερη προσοχή σε μια κακή συμπεριφορά. Εάν απαντήσουν «ναι» στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, μπορείτε απλά να απαντήσετε το εξής «Λοιπόν, φαίνεται ότι αυτή δεν είναι η τυχερή ημέρα σας», και να τελειώσετε τη συζήτηση.
5. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΜΕ ΠΛΗΓΩΣΕ!
Ίσως είναι λίγο σαρκαστικό, αλλά δείχνει στον άλλον με σαφήνεια ότι η αρνητικότητά του δεν σας προσβάλλει. Δείχνει επίσης μια ώριμη συμπεριφορά κακόβουλων σχολίων και ανθρώπων και αποθαρρύνει τον άλλον από να κάνει προβεί σε άλλες παρατηρήσεις όταν δει ότι εσείς δεν επηρεάζεστε.
6. ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ!
Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να εκφράσουν αυτές τις δύο λέξεις, θα σας κάνει πολύ καλό να οδηγήσετε τον άλλον να πιστέψει ότι είναι σωστό αυτό που είπε, και πιθανότατα θα προκαλέσει τη διακοπή της συζήτησης. Τι περισσότερο μπορεί να πει μετά από αυτό; Παραδέχεστε ότι έχει δίκιο και τελειώνετε τη συζήτηση. Παρόλο που μπορεί να μην πάρετε τόσο μεγάλη ικανοποίηση χρησιμοποιώντας αυτή την τακτική, θα δείτε ότι θα παγώσει τη συμπεριφορά του άλλου και θα διακόψει τη δική του ικανοποίηση, καθώς θα δει ότι δεν μπορεί να σας οδηγήσει στα άκρα, καθώς αυτή είναι η πρωταρχική του επιθυμία.
7. ΠΑΝΤΑ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ, ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;
Αυτό ρίχνει το βάρος της προσοχής στο άλλο πρόσωπο και το κάνει να σκεφτεί λίγο παραπάνω το θέμα που επιλέγει να συζητήσει. Όχι μόνο εσείς, και δικαιολογημένα, εστιάζετε την προσοχή σας σε αυτό που λέει, αλλά και τον αναγκάζετε να επανεξετάσει τι θα πει στο μέλλον.
Το να εκφράζετε την άποψή σας όταν ένα άτομο επαναλαμβάνει μια συμπεριφορά που σας προσβάλλει δεν είναι μια λανθασμένη τακτική. Εάν αισθάνεστε ότι πρέπει να επικεντρώσετε την προσοχή στη συμπεριφορά κάποιου, τότε κάντε το. Η αρνητικότητα του προσώπου αυτού, πιθανότατα επηρεάζει άλλους ανθρώπους εκτός από εσάς, οπότε εσείς με τον δικό σας τρόπο τους δείχνετε την τοξικότητα της δική του συμπεριφοράς, οπότε αυτό θα ωφελήσει τόσο εσάς και άλλα πρόσωπα στο μέλλον.
8. ΑΓΑΠΑΩ ΕΣΕΝΑ ΑΛΛΑ ΑΓΑΠΑΩ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ!
Αυτό μπορεί να ισχύει μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις με τους φίλους, την οικογένεια και τον/την σύζυγό σας. Αν το πείτε στον προϊστάμενό σας, μπορεί να λάβετε μια απάντηση που δεν θα σας αρέσει, ή θα βρεθείτε εκτός μισθολογικού πίνακα, γι ‘αυτό χρησιμοποιήστε το κατά την κρίση σας. Ωστόσο, αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης είναι πολύ αποτελεσματικός στην αντιμετώπιση των ανθρώπων με αγενή συμπεριφορά.
Η καλοσύνη πάντα υπερισχύει απέναντι στην αρνητικότητας, ενώ το σκοτάδι δεν μπορεί να ζήσει εκεί όπου υπάρχει φως. Όταν εκφράζετε στο άλλο άτομο πόσο πολύ αγαπάτε τη ζωή και τους άλλους, τα σχόλιά τους αποδυναμώνονται και χάνουν γρήγορα την αξία τους. Η αρνητική τους διάθεση και η ζοφερή προοπτική που έχουν για τον εαυτό τους δε θα σας στερήσουν τη χαρά και τη λαχτάρα για τη ζωή. Οι άνθρωποι επίσης δεν είναι συνηθισμένοι σε μια τέτοια ακατέργαστη συγκίνηση από τους άλλους, και πιθανότατα θα δυσκολευτούν να δώσουν μια σωστή απάντηση.
Τα λόγια σας έχουν τη δυνατότητα να εκτοξεύσουν την θετική ενέργεια και να σας κάνουν να αισθανθείτε νικητής!
9. ΓΕΛΙΟ!
Αυτή η αντίδραση σίγουρα οδηγεί έναν άνθρωπο με αγενή συμπεριφορά να αισθάνεται αμηχανία και να αισθανθεί άσχημα για τα σχόλια που έχει κάνει. Για παράδειγμα, εάν η θεία σας ρωτήσει ξανά εάν έχετε βρει δουλειά, απλά χαμογελάστε. Θα κάνει εκείνη τη στιγμή να φανεί λιγότερο σοβαρή και θα στείλει ένα μήνυμα ότι δεν αφήνετε τα αγενή σχόλια των άλλων ανθρώπων να επηρεάζουν τη διάθεσή σας ή τις προοπτικές της ζωής.