Ένα απ’ τα πιο γνωστά βιβλία που αναφέρονται στην παραγωγικότητα είναι Οι 7 συνήθειες των πιο αποτελεσματικών ανθρώπων του Stephen Covey. Στο συγκεκριμένο βιβλίο, ο Stephen Covey αναφέρεται στις συνήθειες που θα πρέπει να αναπτύξουν οι εργαζόμενοι για να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα στη δουλειά τους, παραμένοντας παραγωγικοί. Στην ουσία, εστιάζει στην αλλαγή των αντιλήψεων όσο αφορά στην εργασία και τη διεκπεραίωση εκκρεμοτήτων, όπως επίσης και στην επιτυχία νέων εργασιακών στόχων.
Οι 3 πρώτοι στόχοι εστιάζουν στην αυτοβελτίωση και πιο συγκεκριμένα στη μετάβαση από την εργασιακή εξάρτηση στην ανεξαρτησία. Δηλαδή:
1. Πρόληψη: Πάρε την πρωτοβουλία συνειδητοποιώντας ότι οι αποφάσεις σου (που συμβαδίζουν και με την ιδεολογία σου) είναι ο κύριος και καθοριστικός παράγοντας για την αποτελεσματικότητα στη ζωή σου. Ανάλαβε την ευθύνη των επιλογών σου και τις συνέπειες που αυτές πρόκειται να έχουν.
2. Ολοκλήρωση στόχου: Ξεκίνα έχοντας την ολοκλήρωση του στόχου σου στο μυαλό σου. Με άλλα λόγια, πρέπει να αποφασίσεις που θέλεις να φτάσεις, τι θέλεις να πετύχεις και τι αποτέλεσμα θα ήθελες ιδανικά να έχεις. Αφού το καταφέρεις αυτό, είναι η καταλληλότερη στιγμή να θέσεις τα όριά σου και τα βήματα που θα σε βοηθήσουν να φτάσεις εκεί που θέλεις.
3. Βάλε προτεραιότητες: Το αμέσως επόμενο βήμα είναι να βάλεις τα βήματα που αποφάσισες παραπάνω σε σειρά. Η σειρά που θα θέσεις μπορεί να βασίζεται σε ημερήσιο ή εβδομαδιαίο προγραμματισμό. Μ’ αυτό τον τρόπο θα μπορέσεις να οργανώσεις καλύτερα τα βήματά σου, απλώς ομαδοποιώντας τις εκκρεμότητές σου.
Οι επόμενες συμβουλές βασίζονται στην αλληλεπίδραση με τους συνεργάτες ή την ομάδα σου.
4. Διαδικασία WIN-WIN: Η συγκεκριμένη συμβουλή βασίζεται στην αρχή της συνεργασίας. Δηλαδή για να μπορέσει μια συνεργατική δραστηριότητα να αποφέρει κέρδος, θα πρέπει πρώτα να στοχεύει στο αμοιβαίο κέρδος και αντίτιμο. Αυτό μπορεί να είναι ηθικό ή και υλικό. Έτσι, έχοντας όλοι κάποιο όφελος θα έχουν και κίνητρο να προσπαθούν όλο και περισσότερο.
5. Κατανόηση: Πάντα να στοχεύεις στην κατανόηση όσων διατυπώνονται στο πλαίσιο της ομάδας σου. Παράλληλα, φρόντισε να ακούς τους συνεργάτες και τους πελάτες σου έχοντας ανοιχτό το μυαλό σου. Πέρα απ’ την άμεση ενημέρωση που θα έχεις για τα εργασιακά ζητήματα, θα χτίσεις σωστά και το κλίμα για συνεργασία.
6. Συνέργια – Συνεργασία: Συνδύασε τα πλεονεκτήματα και τις δεξιότητες των ανθρώπων μέσα απ’ την ομαδική εργασία, έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχετε θέσει.
7. Ανανέωση: Ανανέωσε τους πόρους σου, υλικούς και άυλους, δημιουργώντας έτσι τις κατάλληλες συνθήκες για αποτελεσματικότερη και μακρόχρονη εργασία. Η συγκεκριμένη συμβουλή αγγίζει τη σωματική άσκηση, την συνεχή εκπαίδευση και την ψυχική ανανέωση.