"Ναι" στην κοινωνική δικτύωση «ψηφίζουν» το 2011 υποψήφιοι και εργοδότες. Τα social media networks: facebook, myspace, linkedIn, twitter, second life κ.ά. έχουν μπει για τα καλά τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική μας ζωή. Ανεξάρτητα από ηλικία, επάγγελμα, φύλο, μορφωτικό ή κοινωνικό επίπεδο, οι περισσότεροι από εμάς αφιερώνουμε από λίγο έως «αρκετό» χρόνο καθημερινά σε σχετικά sites στο διαδίκτυο, προκειμένου να διευρύνουμε τον κύκλο των επαφών μας –networking-, να ανταλλάξουμε απόψεις ή να μάθουμε τα νέα των φίλων μας και της αγοράς.
Πράγματι, ο νέος αυτός τρόπος «κοινωνικοποίησης», το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα, έχει αντίστοιχα εισβάλλει στις εργασιακές μας αναζητήσεις, στη διερεύνηση της αγοράς εργασίας και γενικότερα στην εργασιακή μας καθημερινότητα. Είτε μέσα από εξειδικευμένα επαγγελματικά sites, όπως το www.linkedin.com είτε μέσα από sites γενικότερου ενδιαφέροντος, όπως το www.facebook.com, www.twitter.com κ.ά. έχουμε ταχύτερη ενημέρωση για τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας, πρόσβαση σε μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών και δυνατότητα να αποκτήσουμε επαφή με επαγγελματίες που πολλές φορές λόγω συνθηκών – πχ απόσταση, χρόνος – μπορεί να μη συναντήσουμε ποτέ από κοντά! Αντίστοιχα, οι θέσεις στην αγορά εργασίας, όχι μόνο τοπικά αλλά και παγκόσμια, κοινοποιούνται πολύ πιο γρήγορα στο διαδίκτυο, ενώ οι υποψήφιοι έχουν τη δυνατότητα της άμεσης ενημέρωσης και ανταπόκρισης.
Και μπορεί το linkedIn να θεωρείται περισσότερο επαγγελματικό σε σχέση με το facebook, η τεράστια επιρροή όμως που ασκεί το δεύτερο, μπορεί να αποδειχθεί ευεργετικό εργαλείο δικτύωσης, αρκεί να το χρησιμοποιήσετε σωστά. Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει να ξεκινήσετε με τη δημιουργία ενός επαγγελματικού προφίλ, για να στέλνετε τα σωστά μηνύματα στους μελλοντικούς εργοδότες ή συνεργάτες σας. Μέσα από αυτό, θα μπορείτε να προβάλετε τις επαγγελματικές οργανώσεις στις οποίες ανήκετε, να σχολιάζετε άρθρα που σχετίζονται με τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε και γενικότερα να αφήσετε το «επαγγελματικό σας στίγμα».
Τα πιο σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή είναι να:
-
Εντοπίστε τις εταιρίες που σας ενδιαφέρουν Ερευνήστε όχι μόνο για τις ευκαιρίες καριέρας, αλλά και όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες που αφορούν στις δράσεις της εταιρίας, τα δελτία τύπου ή στους υπαλλήλους που αναρτούν τα στοιχεία. Η σωστή ενημέρωση θα σας βοηθήσει να στοχεύσετε σωστά.
-
Γίνετε μέλη στα groups των ενώσεων που σας ενδιαφέρουν Με τον τρόπο αυτό θα διαγνώσετε, εγκαίρως, τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν το επόμενο διάστημα. Για να σας εντοπίσουν πιο εύκολα, πάρτε μέρος στις συζητήσεις δίνοντας το παρόν.
-
Ακολουθείστε στο twitter τα πρόσωπα «κλειδιά» Παρακολουθείστε τις δράσεις σημαντικών προσώπων στο χώρο σας και κάντε αισθητή την παρουσία σας με σχόλια και σοβαρές τοποθετήσεις.
Μην εγκαταλείπετε όταν εργάζεστε Καλό είναι να… δικτυώνεστε ακόμη και όταν έχετε δουλειά. Δεν είναι ανάγκη να είσαστε άνεργοι για να αναπτύξετε το επαγγελματικό σας προφίλ στο facebook. Είναι πολύ σημαντικό, να συμμετέχετε σε όλες τις φάσεις της καριέρας σας, γιατί δεν μπορείτε να ξέρετε τι θα συμβεί την επόμενη ημέρα, αλλά και γιατί όσο πιο δημοφιλείς είσαστε τόσες περισσότερες ευκαιρίες θα έχετε να διακριθείτε στον τομέα σας.
Μίνα Μπαγιώτα