Η συναισθηματική νοημοσύνη κορυφώνεται μετά τα 60

Η ικανότητα των ανθρώπων να συναισθάνονται και να καταλαβαίνουν την ψυχική κατάσταση των άλλων, κορυφώνεται μετά την ηλικία των 60, σύμφωνα με μια δύο νέες αμερικανικές επιστημονικές έρευνες, που διαπίστωσαν ότι οι μεγαλύτερες γενιές έχουν μεγαλύτερη “συναισθηματική νοημοσύνη” σε σχέση με τις νεότερες. [...]

H θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης

H θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης δεν είναι καινούρια, καθώς μετράει σχεδόν 30 χρόνια αναγνώρισης από την επιστημονική κοινότητα. Βεβαίως όταν ο εμπνευστής της, ο Howard Gardner καθηγητής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Harvard, είπε το 1983: «Κύριοι, ξεχάστε όσα ξέρετε, δεν υπάρχει ένα είδος νοημοσύνης, αλλά εφτά», όλοι τον κοίταξαν με απορία. [...]

Παιδί και όρια στην συμπεριφορά

Η οριοθέτηση της συμπεριφοράς είναι αυτό που βοηθά το παιδί να κατανοήσει τους κανόνες και τις προσδοκίες των γονέων του. Τα όρια που τίθενται στη συμπεριφορά καθορίζουν επίσης την ισορροπία της δύναμης και της εξουσίας στις οικογενειακές σχέσεις και συνιστούν ένα ουσιώδες στοιχείο στην ανατροφή των παιδιών. [...]

Γιατί είναι δύσκολο τελικά να βγεις τρία ραντεβού ;

Είναι γενικά παραδεκτό ότι στη σημερινή εποχή υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στη δημιουργία σχέσεων. Ενώ οι άνθρωποι αισθάνονται μοναξιά και δηλώνουν ότι αναζητούν το ταίρι τους, δυστυχώς στην πορεία το αποτέλεσμα δεν τους καλύπτει. Έτσι είτε παραιτούνται από την αναζήτηση συντρόφου ή μπαίνουν σ’ ένα συνεχές κυνήγι γνωριμιών. [...]

Ο υπνωτισμός αποκαλύπτεται από την κίνηση του ματιού, ενώ «φέρνει τον εγκέφαλο σε ιδιαίτερη συνειδησιακή κατάσταση»

Πείραμα Σκανδιναβών ερευνητών δείχνει να ενισχύει τη θεωρία ότι ο υπνωτισμός αποτελεί μια ξεχωριστή κατάσταση της συνείδησης, η οποία δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα ως σήμερα. Η έρευνα έδειξε ότι ο υπνωτισμός προκαλεί αλλαγές στις κινήσεις των ματιών, τις οποίες αδυνατούν να μιμηθούν τα μη υπνωτισμένα άτομα. [...]

Μορφολογική ψυχολογία & Γνωστικές θεωρίες μάθησης

Η θεωρία της Μορφολογικής Ψυχολογίας (Gestalt Psychology) επικεντρώνεται στη μελέτη της οργάνωσης της αντίληψης και προσεγγίζει τη συμπεριφορά τονίζοντας την οργάνωση της εμπειρίας σε μορφές ή πρότυπα (Gestalten). Η πιο ουσιαστική συμβολή της στην ψυχολογία της μάθησης είναι η ενόραση, που ως μαθησιακή διαδικασία βασίζεται στη σύλληψη της μορφής του νέου προς γνώση αντικειμένου ως «όλου», που δε γίνεται στην αρχή με σαφήνεια αντιληπτό, αλλά κατά την πορεία της μάθησης, προχωρώντας από το όλο προς τα μέρη, τα στοιχεία που την απαρτίζουν διασαφηνίζονται και διακρίνονται μεταξύ τους. Για παράδειγμα, όταν βλέπουμε ένα άτομο να πλησιάζει από μακριά αυτό που αντιλαμβανόμαστε σε πρώτη φάση είναι η γενική μορφή του, δηλαδή αν είναι άντρας ή γυναίκα, ενώ στη συνέχεια διακρίνουμε και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. [...]

Η ‘ανάπτυξη ικανοτήτων’… οδηγεί στην υπεροχή

Ποιά είναι η μοναδική δύναμη που θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά στον επαγγελματικό σας χώρο; Είναι η ικανότητά σας να βγάζετε σωστά συμπεράσματα; να μεταφράζετε συναισθήματα σε όμορφες παραστατικές εικόνες; να παίρνετε λέξεις και να σχηματίζετε πειστικές προτάσεις; Έχετε εξοικειωθεί με τη δύναμη των αριθμών; μπορείτε να εμπνέετε τους εργαζόμενους; [...]

Φίλοι μετά τον καβγά; Γίνεται;

Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι τα καβγαδάκια είναι το αλατοπίπερο της ερωτικής σχέσης. Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι αποτελούν σοβαρή ένδειξη για προβλήματα μεταξύ των δύο συντρόφων. [...]

Επιθετικότητα στο σχολείο

Η βία / επιθετικότητα εκδηλώνεται με πολλές μορφές. Στα σχολεία ή στις παρέες εκδηλώνεται συνήθως με τη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς που έχει ως στόχο να φοβίσει ή να προσβάλει και να μειώσει. Πρόκειται για ένα πολύ συχνό φαινόμενο στα σχολεία και στις παρέες των συνομηλίκων. Τα παιδιά που έχουν πέσει θύματα αυτού του είδους βίας γνωρίζουν πόσο φρικτή είναι αυτή η εμπειρία. Ας δούμε, όμως, πιο συγκεκριμένα πώς εκδηλώνεται η βία ή η επιθετικότητα στα σχολεία και στις παρέες: [...]

Το παρατεταμένο στρες μπορεί να συρρικνώσει τον εγκέφαλο

Το επίμονο στρες μπορεί να συρρικνώσει τον εγκέφαλο και να οδηγήσει ακόμα και στην άνοια, προειδοποιούν επιστήμονες από τη Νέα Υόρκη. Αιτία, χημικές ουσίες που εκλύονται από τον οργανισμό όταν έχουμε στρες και οι οποίες είναι τοξικές για τον εγκεφαλικό ιστό. [...]